El projecte “L’AMPA MÉS SOSTENIBLE” de FAMPA-València he rebut el gallardó Sustainability Action 23, atorgat per l’organització CompromisoRSE i Equipos&talento, com a reconeixement del nostre compromís amb la sostenibilitat dins de les aules de les nostres 632 AMPA federades i el desenvolupament sostenible de la societat i del planeta.
FAMPA-València ha pogut realitzar aquest projecte gràcies a la subvenció aprovada per Caixa Popular, Grupo Ugarte Automoción i la Fundació Horta Sud. La federació ja fa temps que treballa dins d’una comissió de sostenibilitat que persegueix els objectius de conscienciar sobre la importància de cuidar i respectar el medi ambient, promoure la sostenibilitat dins de l’aula, ajudar que els nostres centres i patis estiguen nets de residus, que les nostres filles i fills tinguen un bon hàbit en l’hora de l’esmorzar, generar menys residus, conscienciar a totes les nostres famílies de la importància de la utilització en els esmorzars dels nostres fills i filles d’un porta entrepans en lloc d’utilitzar el paper d’alumini i de les botelles d’aigua reutilitzables en lloc de les botelles de plàstic.
Dins d’aquest projecte, L’AMPA MÉS SOSTENIBLE, FAMPA-València ha realitzat cartellera que ha fet arribar a totes les AMPA federades perquè des d’elles es fomenten tots estos hàbits. A més, es va dur a terme un vídeo explicatiu , on de manera senzilla i adaptada a totes les edats, es sensibilitza sobre la contaminació del medi ambient i l’impacte que tenen el paper d’alumini i les botelles de plàstic en aquest. També s’ha fet un concurs fotogràfic amb les AMPA sobre l’ús dels porta entrepans, la carmanyola o la botella de plàstic reutilitzable dins de les aules.
Des de FAMPA -València dissenyarem un formulari en línia que enviarem a totes nostres AMPA, per a saber quantes AMPA s’han adherit al projecte “L’AMPA més sostenible” i en què mesura han anat utilitzant els materials reutilitzables.